Doelstelling 2 |
---|
Digitale dienstverlening zodat inwoners en ondernemers 24/7 zaken met ons kunnen doen. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | ||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1 | Gebruik E-formulieren | Productenoverzicht digitalisering (e-formulieren) | 12.731 | 12.451 | 12.484 | 13.000 | 13.400 | ||
Wat hebben we daarvoor gedaan?
De introductie van 13 nieuwe E-diensten, begonnen in 2021 en afgerond in 2022 zorgt voor een iets groter, maar vooral verbeterd aanbod van onze digitale dienstverlening. De E-dienst vervangende stempas en volmachtbewijs is geïntroduceerd en de eerste stap voor de E-dienst Huwelijk en Partnerschap is gezet.
Het gebruik van E-formulieren nam weer enigszins toe. Dat is logisch met een uitbreiding van het aantal E-diensten. Er is inmiddels een einde aan het komen aan het aantal (gemeentelijk) diensten en producten dat gedigitaliseerd kan worden. Een toename van het gebruik van digitale producten in de toekomst zal vooral vanuit het door her Rijk geïnitieerde projecten komen (denk hierbij aan de nieuwe Omgevingswet).
Global Goal 16,17
Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.